About Me

My photo
Nama adlina. Lahir seremban. Puteri sulung kps AJ dan lizz. Pergh nama parent. Moden nye~ Pelajar umt. Kos math komp. lahir 11/10/93.. I'm xcomey, xtinggi, xbaik, tapi ak diciptakan untuk menyempurnakan seseorang Hadoww~.. Ak hamba allah di muka bumi ni. Ak menaip bukan tuk glemer tp ak cume takut ak alzheimer ble da tua. So ble ak bce blik cter2 dlm ni. ak akn percye bahawa hidup ak da cukup indah.. :') slmt berkenalan..

Friday 10 January 2014

.:Lelaki Idaman:.

Assalamualaikum 

  Amacam.. Gempak  tak tajuk?? Perghh!!  Mcm nak cari jodoh bebetulll je kann! Ni kalau mak aku baca tersedak  anlene  gamaknye. Gatal bobonar anak die kann.. Ahaha. Kalau mak baca ni, mohon minum anlene perlahan2 and let me find ur menantu.. dun worry.. Kalau da jodoh Xkemana kann.. Ok, aku amik keputusan bahaya actually pos entri ni. Sebab sesape je ley bace. Tapi.. Xkesahla, Aku suke nak ceciter ngan korg. Memandangkan ada member tanya aku punya taste. OMG. Taste? Mcm mknn lak kan ley taste2. Aku terpikir taste aku semenjak2 member aku tanya tu. Sebab masa tu aku tgh mengunyah biskut marie sambil menonton movie dekat lappy. Die start je tanya aku hampir nk tersedak habuk biskut marie tu. Tapi aku cover ayu jee.. uhuk~ ckit je.. ahaha.. Ok no! "Aku bukan gadis melayu terakhir" type. Kalau org tanya kat korg kan "Ko suke laki/perempuan cmne eh?" Ape korg jawab eh? nk tau jugak.

    Cantik? Hodoh? Actually istilah hodoh xpatut wujud dalam hidup kite. Xkesahla die ngaku budak hodoh ke. Eh! jap2.. Ada org terasa.. Rilek2! Tau tak sebenarnya taste kte berbeza2 sbb tu org kata cantik tu subjektif not objektif. Tetiba je aku teringat matluthfi yg ensem tu.. Hmm.. hik3.. Emm.. Bila da subjektif, kte akan dpt bermacam2 jwpn kreatif.. Intro pun da panjang kan. Jap aku pikir, nak cter ke x? em.. haha.. Ok nak la cter! wee~ Saje suke suki. mihmih.. Aku bukan jenis yg demand. Tapi sume org ade berharap sesuatu kt pasangan masing2 kan. Tetiba risau je kalau future husband bace.. Acaneee? Nnt die rendah diri plak kn.. Em em.. Jodoh di tgn tuhan.. Allah xberi ape yg kte nak, Tapi Allah beri ape yg kte perlu.. ^.^

Nampak x, even donut pun ada jodoh nye.. mimih~



   Appearrance tah ape bahasa melayu..em. 

1) Suke yg pakai spek..
i dont know.. Mungkin nampak matang.. Mungkin aku suke sbb aku xrasa rendah diri sgt sbb aku sorg je yg pkai spek..kot la.. Tah, Tapi aku suke cmtu.. 

2)Suke ade janggut secotek..
Ok, yg ni cm malu ckit nk sebut.. ahaha.. Sbb aku rasa laki nampak comel ade janggut seciput. Aku ulang ye.. JANGGUT bukan JAMBANG.. err.. kalau jambang over sgt plak.. fuh.. =.=''

3) Suke yang hitam manis..
Sebab aku putih.. eh?? xla.. Sebab hati aku berkenan. Ok da jgn tanya. -_- Abis masa pikir alasan jee.. hitam manis ye.. Macam xgelap xputih.. kot.. ^^

 Attitude/style

 1)Boleh ngam dengan kuaga nak2 abah.. ohh no pentinggg.. menantu mithali.. ahaha
   Sebab aku sayang keluarga aku, so aku harap 'dia' boleh join gile2 keluarga aku.. :) Lelaki kalau nak amik anak dara org tp cri pasal dgn ketua keluarga, sah2 anda di blacklist jd menantu.. Yes it is.. Kalau anda berpura2 pn xkan jadi sbb org tua da banyak makan garam. xyah nk practise sgt bercakap sopan2 kan.
  
 2) Agama
Aku xmengharap ustaz2 pun, cuma harap dapat sama2 menuju syurga. Paling minima pun solat penuh, ngaji boleh, tau halal haram.. Xpandai taranum pn xpe. Jangan plak crush baca entri ni.. Terus murung seminggu sebab xpandai taranum. choi~ Yang wajib2 die reti and buat. Enough.. Kalau lebih, bonus la tu.. hik~ Sejujurnya aku xcpt judgrorg berkopiah, bersongkok or berjubah tu kuat agama.. Sebab pemakaian xmelambangkan pape kalau hati xikhlas.. Kan? aku xpndang ctu.. sori.. :) cuba lagi..

3)education
Tah, no komen la yg ni.. Banyak belajar, luas pemandangan.. kot?

4) matang and childish
Dalam mendidik die tegas, tapi kalau gurau2 die ley join gila2 kte.. :') Die matang dalam masa sama childish.. 2 bende ni xley berpisah k.. :)




  Conclusion disini, jodoh tu milik Allah.. Kita hanya merancang tapi allah yang menentukan.  Pasal appearance aku kadang2 buat xnampak je.. Sebab aku fokus kat hati, maksud aku kalau die cm nice guy tp xpndai nak dress up lawa2.. Aku ok je.. :P Yang paling penting skali die terima aku seadanya, setia selagi bersama aku, larat layan kerenah aku dan  sentiasa ada disaat aku memerlukan.. ^_^ Sebenarnya aku xmengharap die ada suma kelebihan kat atas tu.. em.. :') Aku demand lebey2, sebab ni taste.. xdapat xpe.. Macam makanan walaupun xsdp, asal kenyang n mampu hidup.. bersyukurla.. Lagipun aku xperfect utk 'die'..Sesungguhnya Allah tau ape yg terbaik.. ^^

~Maafkan saya kalau ade yg terasa hati sepanjang entri ni dijalankan..





No comments:

Post a Comment