About Me

My photo
Nama adlina. Lahir seremban. Puteri sulung kps AJ dan lizz. Pergh nama parent. Moden nye~ Pelajar umt. Kos math komp. lahir 11/10/93.. I'm xcomey, xtinggi, xbaik, tapi ak diciptakan untuk menyempurnakan seseorang Hadoww~.. Ak hamba allah di muka bumi ni. Ak menaip bukan tuk glemer tp ak cume takut ak alzheimer ble da tua. So ble ak bce blik cter2 dlm ni. ak akn percye bahawa hidup ak da cukup indah.. :') slmt berkenalan..

Saturday 27 July 2013

Pavlova Dealova



Assalamualaikum dan salam sejahtera


           Alhamdulillah, 17 hari da pose.. Sonok2 bpe ari je nk raya.. Wakakak.. Aku cuti duk umah, jadual sama je.. nak2 mase pose ni.. Sahur, tgk masterchef, tdo, potong bwg, kuar mknn beku lam peti ais, rendam puyuk nasik mlm on9.. Klo tenet lmbap, im freeee.. LoL! Terikat dgn chatting.. Laman web chat ku IMVU and Habbo je kot.. Lain2 klo ade pun xpnh on kot.. Hening mlm yg indah ku ini, disusuli lagu mili sirus- we cant stop bersama menghabiskan riwayat 26 jun dgn bibik n tukang kebun.. Cikki n Dina.. Besela, nk bodek2 minx nek gaji.. hewhew.

         Pagi td punye rancgn masterchef, mmg aku tertarik.. Pavlova.. PErghh!! lama da ak nk wt.. Xingt kot.. Aku pun cari resepi kt tenet sgala bagai.. Klo korg tgk gmbr kt gugel mmg cntik mnarik tertarik ko mmg DabOmB! muehehe... Siyesli tergoda.. Las2 ak nk wt jugak.. Xkire.. Klo bahan xde.. ak wt smpai ade.. Aku xnk wt sesorg kn, so.. Ajak adik aku, che din wt skali. Die suka main mixer tu. Aku pun suke suh die basuh2 mixer tu.. Ok kakak mithali, bese la.. klo xgune adik.. nk guna sape.. LOL! Korg pun, jgn nk wt2 suci eh.. haha..

         Mula2 kne asing telur putih n kuning 4biji.. 2 telur aku wat cm xbpe jd. 50-50 jela.. skali adek ak nk jugak men.. Dia ingt men masak2 ke ape.. Tp klo ktorg xde, spe nk bazirkn telur2 kn umah tu kn.. :D Then, die buat dgn pnuh teliti kot.. Siyes kalah ak.. ak kasi respek sama die, walaupun bru darjah 6. zzz.. Las2 die buat muka yg hidung kmbang xkempis2 sambil puji aku.. Siap ckp lagi "Kalau kaklong masuk masterchef dah sah2 kalah". lol! Aku suke pujian tu sambil ketawa dan aku lempang2 die. Die pun sonok nmpk nye kene lempang. Lenkali ley wt lagi.. Masa tu aku bayang cam nk gerudi die dlm mixer tu kn.. biar die puji btul2 dgn jujur ikhlas. baru aku kuar kn die dari mixer..  -..-'

          Dia pun men mixer tu.. Ak da letak sume lengkap.. Santikk!!! gebu buih2 die.. Mase tu aku nk nanges., Rasa hebat je.. Mcm bru lepas mng masterchef.. Lol, Letak cntik atas dulang ni. nk msuk lam microwave.. tetiba ktorg duk jeling je lam microwave.. Oleh kerana kejahilan ku dlm bidang baru diceburi ni.. The gebuness of buih2 is gone.. tinggal bnde hangit yg lekat atas tray.. Ley bayang x,  bnde hitam lekat kt tray mcm tu.. :( Masa tu ak bayang.. Mak mertua akan reject aku.. Aku akan jd andartu.. Aku tgl sorg2.. dgn bantal busuk sume.. Cam sedeeyyy!! Sbb pavlova xjd.. Hampeh jd andartu,, =.=' Maaf la.. Aku ni over ckit reaction tu.. :>

       Dalam diam,aku rasa baru dikhianati oleh kek.. Mase tu ak cm terbayang.. mesti td kek tu pnggil2 nme aku.. Adlina!! Adlina!! aku da masak! kuarkn aku!! ohh.. panass!! Aku mula kecewa.. Simpati akan nasib kek tu. Aku rela die berada selesa dlm perut aku drpd terbiar bgitu.. :( Aku rasa kek tu mesti gembira dapat travel lam perut ku lalu ke usus dan seterusnya.. Kecewa jugak la.. -.-

     Ingt nk wt skali lg, tp ingt kt telur membazir.. Lalu wt lenkali, ble da bahan betul2 cukup.. :D Entri ni idea dari tukan kebun n bibik ku cikki n dina.. TY <3

*Dina Farhana-iya, nggak apa2 klo nggak ngerti sama ini blog... :D
*Cikkii- kroih2..(lari ikut bangla)

#dedicated to my chatting frens.. >.< with love..  (dina & cikki ma besties in alam maya world.. >.<)

Tenz korg.. sbb setia bace bnde2 ngarut ku.. :> malu la,, >.< hihi..


mcm da lambat je nk pos gmbr ni.. xpela.. hihi.. slmat berpuasa.. :D
     

3 comments:

  1. bguihnyaaa laa ngumpattt -.-

    ReplyDelete
  2. lol. terharu~ tp cikki dh lari ikut bangla. =.='

    ReplyDelete
    Replies
    1. bgusla.. da ade perasaan.. xpe.. nnt lina translate ikut bahasa laki mu.. lol

      Delete