About Me

My photo
Nama adlina. Lahir seremban. Puteri sulung kps AJ dan lizz. Pergh nama parent. Moden nye~ Pelajar umt. Kos math komp. lahir 11/10/93.. I'm xcomey, xtinggi, xbaik, tapi ak diciptakan untuk menyempurnakan seseorang Hadoww~.. Ak hamba allah di muka bumi ni. Ak menaip bukan tuk glemer tp ak cume takut ak alzheimer ble da tua. So ble ak bce blik cter2 dlm ni. ak akn percye bahawa hidup ak da cukup indah.. :') slmt berkenalan..

Wednesday 3 July 2013

Kisah Sup Sayur..

Assalamualaikum

    Terima kasih masih setia nk baca entri ni.. biarpun xde org sbnrnye nk bace.. (yenyenyen~ lagu sedih*). Sempena bulan syaaban yg mulia ni, kite disunatkn berpuasa. Hari ni isnin, mak mmg rajin puasa isnin. Aku pun nk join la.. T_T then, time nk masak lauk berbuka ni la bnyk pengalaman aku. Masa aku dgn mak aku duk bersilat dkat dapo dgn percikan minyak panas dan alunan kuali2 bagaikan menyanyi2 memberi sokongan di dapo. Aku rasa makin teruja nk siapkan masak ni.. 
    
      Tapi, mak aku ble darah die rendah, die cpt pening kepala nk pitam. So, mak aku xdpt nk teruskan masakan nye. Bersorak riang ikan di dlm kuali tu. Lalu mak aku pun sep tgn aku, gaya wrestling lagaknye. Tanda mak aku suh aku sambung tugas2 die. Aku diberi tugasan utk siapkan sup sayur. Sobss!! Gabra giler aku tgk minyak panas dalam kuali yg bagai ketawa2 ingin membaham aku.. Puhh.. Aku siap dgn perisai lagi joget inang pula di dapo. Kuali tu pula berpeluh2 melambangkan kekalahan yg bakal dihadapi. Aku pun letak bawang sume segala bagai smpai boleh kalah la Rozita Che wan dlm Master chef tu.. huhh! 

    Aku sbnrnye main masak je pun, sbb mak aku da kasi draft letak air, garam sume. Cume xdetail.. Aku pun ape lagi, wt pndai la.. huhu. :Last2, siap jugak hasil ni.. Tapi, masa mkn lak. Adek ak tgk sup pastu tgk aku. Tgk sup tgk aku. Muka suspen gayanya. Aku bese xmasak kot.. Tapi berjaya siap.. muka bangga.. ^oo^

Apa yg sebenarnye aku pikir aku buat...





Apa yg adik aku pikir aku buat..





Apa yg aku nampak...





Apa yg adik aku nampak..




Apa yg aku pikir..



Apa yg adik aku pikir..



#tu je la sikit sedutan tu entri ni.. sementara tu layan ni..

XD
lala~ ok bai! :>






   

No comments:

Post a Comment