About Me

My photo
Nama adlina. Lahir seremban. Puteri sulung kps AJ dan lizz. Pergh nama parent. Moden nye~ Pelajar umt. Kos math komp. lahir 11/10/93.. I'm xcomey, xtinggi, xbaik, tapi ak diciptakan untuk menyempurnakan seseorang Hadoww~.. Ak hamba allah di muka bumi ni. Ak menaip bukan tuk glemer tp ak cume takut ak alzheimer ble da tua. So ble ak bce blik cter2 dlm ni. ak akn percye bahawa hidup ak da cukup indah.. :') slmt berkenalan..

Saturday 27 July 2013

Kecik itu sweet.. Dewasa itu sawit..

Assalamualaikum..

     Ape khabar awk sume.. Diharapkan sihat sejahtera la hendaknya.. hehe *senyum kambing* kambing pn xsenyum macam tu.. ahaks. Eh.. ada kwn suh cite sal adik ku.. hahaha.. nanti2 la kn.. :D Nanti dia bace.. Glemer tiba2 plak.. Ni yg Mak Jemah xsuke ni.. xmo3.. xD

     Bila kite duduk bersendirian di teratak tercinta ni kan.. Membuatkan gear2 dlm otak saya ni berpusing laju.. Hah! nk berkembang la tu!! ahak2.. eh.. Owez la.. bila kita duduk sesorg kn.. Mesti kte trfikir sorg2.. Kesalahan2 yg kte lakukan.. Kenangan dulu2.. Masalah dunia.. Jalan penyelesaian.. Bunuh diri.. eh.. Kdg2 tgh duk syok2 tgk UpinIpin pun teringat jalan pnyelesaian matematik td xabis lg..(ok tu tipu.. knapa nk ingt math.. penting sgt ke..) Untungla kan~ muahaha..

   Tadi, tgh sibuk2 duk jahit baju boboiboy yg terkoyak, buat otak saya ligat berpusing. Seronok jadi budak2 kan? Percayalah sape xrindu zaman budak2 dulu.. Kene marah, rotan, alah bisa tegal biasa.. muahaha.. nakal tol.. Rasa nk jadi kecik balik je.. Nak hayati, nak hidup dalam zaman tu balik.. waaa.. sedeynye.. *Masa ni la sepatutnya ibu peri keluar mmberi bantuan kpd bwg besar*

"Ya ampunn ibukk.. masa sih saya yg gedek ni bisa kecil semula!"

"Jgn mnangis anakku.. Ibuk bisa nolongin kamu ya.. udah2 nangis nya ya.." *sambil mmegang tongkat saktinya* "Zam zam ala kazam.."

******************


     Macam nila bila terpengaruh dgn cerita2 indon.. ehem..=.='' back to our topic.. Saya rinduuu zaman kecik.. anda bagaimana?  :') Dulu kan.. Kalau lepas abis satu cerita, msti ada cerita len yg men lam kpala otak neh.. Macam tgk citer Aladdin, harapp sgt dpt jin aladin.. Nak mnx hajat.. pstu muke risau.. Sbb jin tu ley tunaikan 3permintaan je.. Ala camne ni!! Smpai skrg kot pikir jalan pnyelesaian. Saya da tahu ape nak buat. Saya mintak jin tu tambah lagi 10 prmintaan.. tu baru prmintaan pertama.. hua3.. ok setel~

    Doraemon.. Aku harap sgt die ley kasi pen yg dpt markah penuh klo exam.. Xde aku ssh payah study ( study ke?? -.-) xde ak nk stress2 kn.. muehehe.. :D Banyak bnde ak nk dari doraemon ni sbnrnye.. Pintu ke mana saja.. Klo nk g klas ke kan.. Langkah je skali, da smpaiii.. Pergh, mnambah lemak la nmpknye kn.. Dahla xexcercise, jln pun malas.. Hampeh~ hihi.. awak ni.. jgn puji sye.. hewhew.. xD Hah! satu lagi.. Aku teringin nk bace fikiran org.. Psycho bebeh.. hahah.. aum2.. nnt skali aku jeling.. org cabut lari.. hihi..

     Masa kecik, klo lam kete.. ske pandang langit.. Lagi sonok kalau ade bulan besar kn.. Mula la ak tanya..

    "Mak, tu bulan sorg2.. mne mak die?"

     "Mak die g pasar.. die duk sorg2"
 
     "Knapa tgl sorg2? mne ayah die mak? atok die g mne? nenek die xduk skali ngn atok die ke?"

 humangai~ klo anak aku cenggini.. Aku pasang lagu ya hanana suh tdo ke.. lol.. -.-' mak aku ley layan.. So sweet mak.. :> lama2 ak trpikir.. Knapa mak bulan g pasar mlm2?? Pasar mne bukak mlm2.. mak ni.. klo nk layan pun biar la logik.. lol~ Yela kn.. mse tu nk balik kampung.. umah atok.. tu terpikir ingt bulan tu ikut ktorg nk g umah atok die gak.. hewhew.. Nasib aku xtanya je knapa bulan xnek bas.. -.-'' krik2.. Msti pastu mak ak wt2 tdo kn.. haha..

     Dulu katil ak mse kekecik double decker.. Kongsi nge adik kot.. Nmpk x.. baru 4thun.. Da tdo asing.. Korg tdo ngn mak lagi kn.. hewhew.. >.< ahh~ xjd hal pun.. sje poyo.. Dgn katil tu, mak aku pasang simut tepi2 tu, mak aku kata ni khemah.. Ape lagi sonok je aku main lam khemah dgn adik aku.. Bawak segala bagai dlm tu.. Cam tv.. Percaya ok tu khemah.. zz.. Aku rasa mak aku xnk ktorg kacau die masak kot.. LOL! smpai ati mak.. -.-' hahahaha... Ape yg pnting, katil tu masih ade smpai skrg.. Dan aku tdo kt ktil tu.. Tp bahagian atas xde tilam2 r.. Anak2 da montel2. nk mati org bawah ke! so, atas tu da letak cm barang2 jela.. mcm Kain baju ke.. tilam xpkai.. sume sumbat ctu..

    Ade satu hari, tolong2 mak kt dapo..

"Ptg ni jum g tgk2 katil baru ke che din.. Ksian die tdo kt ruang tamu.."
"Mak! k.long nk jugak!! hehe."

dgn muka slamber je mak balas..

"Runtuh kn katil tu dulu.."
bnde yg mak ptut sedar.. Katil puluhan tahun adalah kukuh.. Mustahil diruntuhkan..Antik okeh! hahaha..




#ok.. banyak sgt aku nk cte.. :( lenkali lak la.. kte wt cte lagi.. :> nk tnye ni.. ayam dgn telur,, spe kuar dulu.. ;)


1 comment:

  1. ayam betina n ayam jantan yang kuar dulu....

    ReplyDelete