About Me

My photo
Nama adlina. Lahir seremban. Puteri sulung kps AJ dan lizz. Pergh nama parent. Moden nye~ Pelajar umt. Kos math komp. lahir 11/10/93.. I'm xcomey, xtinggi, xbaik, tapi ak diciptakan untuk menyempurnakan seseorang Hadoww~.. Ak hamba allah di muka bumi ni. Ak menaip bukan tuk glemer tp ak cume takut ak alzheimer ble da tua. So ble ak bce blik cter2 dlm ni. ak akn percye bahawa hidup ak da cukup indah.. :') slmt berkenalan..

Saturday 30 June 2012

Tikus Oh Tikus!!


Assalamualaikum^_^
~memberi salam itu hukumnya sunat, tp mnjawab salam itu hukumnya wajib~

ahaks~ mmg giler la kn tajuk.. ini kisah benar. Diharap sesiapa yg mmbaca post ini hendaklah berusia 13tahun keatas. Sesiapa yg berumur 13thun kebwh hndaklah ditemani ibubapa atau  penjaga. Malah, sesiapa yg mmpunyai sakit jantung, sakit buah pinggang atau sakit2 yg lebih kronik sila ditemani oleh penjaga kesihatan masing2..

   Selain itu, siapa yg pedih ulu hati boleh mncuba Gaviscon yg tlah disyorkan doktor2 pakar seluruh dunia dan siapa yg sakit hati.. nampaknya anda lupa membaca Al-Quran hari ini bg yg beragama islam. :D hue2.. Tp bg yg sudah membaca Al-Quran, sila tarik nafas dalam2 dan lepas.. lakukan berulang kali sehingga anda rasa hidung anda tidak tesumbat lagi.. jadi ini melancarkan pendarahan anda ke hati supaya hati anda tidak sakit lagi..keh2..

Klik untuk tumbesaran~




  eh! setiap entri saya mesti ada melalut2.. knapa korg tidak hentikan ha?? =.='' nk hentikan macam mana.. macam la u dgr suara i yg lunak merdu bak buluh perindu ni kan~ tolong la cpt ckit.. mne tikus nye ha!! jgn habiskn masa saya la.. masa itu emas ok!  OMG! mesti uolls marah pnye kan.. sorry2!! saya paham masa itu emas.. eh.. saya xpaham sbnrnye.. kenapa masa itu emas? adakah die nk maksudkn bahawa masa itu mahal la kn? ek elley.. nenek saya mampu beli emas bertongkol2.. itu bukan bermaksud saya kaya.. bukan la.. tp bermaksud nenek saya la yg kaya.. emas dia.. :D.. tp apa kaitan masa dgn emas?? anybody??  saya2..>_<  *sambil angkat tgn* eh aah.. adik tu yg angkat ketiak tu.. adik ni anak mak jemah kan.. aah.. kk.. ape jwpn adik? emas tu kene lombong kn.. pastu kan.. die korek2 kn.. aah kan.. teruskn jwpn jela dik.. masa itu emas dik.. hehe.. :B oo.. emas ni mahal.. mcm masa pn xley dijual beli..org dulu2 kn miskin.. die pun wt la peribahasa ni.. betol kan.. :D pandainye shaye.. >_<  hehe.. pandai2.. nmpknye xperlu kte ketengah kn bnde ni k.. mcm sume dah paham,, eh! mana mak bapak adik? kn dah suruh ditemani td?? ..................*bunyi burung berkicauan* wit2~  lols.. cabut lari plak.. saya tanya je..=.='..

***************

*Tgk tajuk*..okla.. sbnrnye nk cerita pasal seekor tikus.. di dalam makmal.. hem... xtenang hati ini jika tidak mnulis entri ini kepada semua.. saya paham.. semua pn mmpunyai perasaan ingin tahu yg mmbuak2 kn.. ini pengalaman saya sewaktu di kolej dahulu.. jeng3~ adakah saya jumpe tikus gergasi? adakah tikus gergasi itu wujud? adakah kewujudannya disalah erti seperti bigfoot?? OhNo!! Guys.. tolong la.. jgn wt andaian k.. saya nk cite la ni..-_-.. Sejujurnya.. saya TAKUT tikus!!! rasa nk semua org tahu je.. betapa ku alergi dgn tikus!! tikus.. guinea pig.. hamster.. mondok.. tikus rumah.. ape2 yg mcm tikus..manusia yg mnyerupai tikus pun!! insyaallah saya takut.. 



 ni bkn buku praktikal.. tapi saje nk amik mud.. :D




 mse fes semester saya mula la study buku praktikal bru dapat.. ofcoz la kn.. fes sem.. semangat berkobar2 lagi.. huish! sume buku duk semak ni!! buku latihan yg garis2 biru tu pun duk cek.. takut la kotor kn.. hehe.. mse cek2 buku praktikal.. pergh!! punyela terkezut.. opss,. tanjat boboy.. melihat gambar tikus yg sdg dibedah dlm tu..



 ni gmbr dalam buku td.. ape tikus2 tu tgh wat ek.. emm..
mnambahkan zuriat maybe? :X donoe~
geli tgk tikus... (~.~)


  Masyaallah.. rasa nk pengsan je.. bnyk kali da try nk pengsan.. tp xley pengsan.. sehat sgt kot.. huhu..hemm.. dipendekkan cerita.. saya kene bedah seekor tikus untuk amali biologi.. saya dan tikus xboleh la sangat.. tolong la phm.. T_T..Hari yg ditunggu2 telah tiba.. saat pembedahan.. mse kt dpan makmal tgh tunggu teacher datang.. muka separuh pucat da,. bibir ni.. bibir ni ha!! nmpk biru je.. sampai org ingt pkai lipstick mayat da kn.. tgn sejuk xley ckp la kn.. kne rasa la..=.=''.. Hanya doa yg mngiringi kami.. Doa itu kn senjata org islam. :D saya berdoa supaya xmati masa bedah tu.. lols.. nampaknya allah mengabulkan doa saya smpai ley buat entry ni utk uolls sume~ suke x? suke letew~ haha.. senget je.. sekor tikus utk 2 org.. saya and my partner amira.. just call her "mek".. kenapa? sbb suka ati saya la kwn saya..-.-''


tudung hitam tu saya and biru tu mek. Nampak x.. betapa pro nye saya..
guna satu tgn je bedah.. fuyohh!! ada nk lawan ke~
gmbar ni diambil setelah saya yakin bahawa tikus tu benarrrr2 mati..

ok.. al fatihah utk si mati.. semoga arwah dicucuri rahmat.. :'( arwah dulu baik org nye....tettttt...
~Siaran Tergendala~


back.. nampak x mask saya pakai tu.. ha!! kalau saya bukak mmg mncurah2 air ke ladang gandum punyela.. sbb mask tula yg menakung airmata dlm 2jam tu.. dalam erti kata lain saya menangis! ok! puas hati?? -.-''.. saya nanges disaat pembantu makmal kluarkn tikus2.. gila r.. saya duk kt hujungggg dinding meratap!! bkn mnagis lagi..mse tu berdoa la harap2 pengsan.. tolongggg la.. kali ni je nk pengsan pn.. tp xmampu utk memengsankn diri..=.='.. mungkin ada pelajar2 laki dlm kelas tu anggap saya gedik.. bknla.. saya betol2 meratap tuu.. mmg cair la mekap2.. abis jatuh bulu mata palsu i kt organ tikus tu.. Mek ingt kn penemuan organ baru.. kot2 la tikus tu ade kanser ke kn.. oo.. bulu mata i rupanya.. ok.. suma tu tipu..



gmbr ni ble.. diriku dah betul2 berani utk menghadapinya seorg diri..
u go girls!! chaiyok!! 


Ada yg xley blah nye.. masa saya tgh nanges teresak2 dalam mask tu kn.. ada la kwn yg trlalu baik nya datang bwk tikus gergasi nye!! tunjuk.. siap ckp..

Lina.. tgkla tikus aku.. besar n comel kn.. fes come fes serve tau.. jgn jeles~ muahaha..

 
mmg terserlah la kejahatan nya.. tapi apa kan daya.. im not interested with ur rat!! alamak.. die xtau ke.. saya xske tikus..=..=' tp ada kwn2 tu.. mse bedah mmg syok sndiri r.. mmg syiok la org kata kn~ lols..




pink: Dr. Epal, Biru: Dr. Mek, kanan:Dr. Pijah

Nampaknya mangsa telah bertemu ajalnya.. ok.. sila hubungi keluarga mangsa utk mngambil mayat nye disini.. innalillah.. kita sudah berusaha sebaik mungkin.. ok.. baiklah... Dr. pijah.. saya mahukan teh o ais limau kurg gula ye lepas ni.. tolong cpt ckit..


ehem2.. sume ni syok sndri.. ahaks~ :P
 ok.la.. pape pn ak sgt gembira sbb berjaya abiskan waktu tu dlm masa yg agak mncabar.. ehem.. rasa nye jari dah xlarat nk menaip ni.. hik2..





smile babies~ haha.. :D






seronok ye model2 tikus tu... hue2.. smile mayats~






senyum dalam tangisan.. :')



Tgh kami smua kemas2 kn.. ada lak yg rajin tu.. 

Eh, Timah.. kita xbedah otak tikus tu lagi kan!!
 saya yg dgr.. pergh.. tolong r.. selesaikan cpt2 ckit..-.-''



hancur kot tikus tu.. papai tikus.. sob3.. ~.~



ok.la.. nmpk nye bnyk sgt da bercerita.. sampai buat korg trtido.. hoi2.. bangun!!! haha.. kn da bngun.. okla..

ku sudahi coretanku dgn lafaz sadaqallahulazhim~:D

No comments:

Post a Comment