About Me

My photo
Nama adlina. Lahir seremban. Puteri sulung kps AJ dan lizz. Pergh nama parent. Moden nye~ Pelajar umt. Kos math komp. lahir 11/10/93.. I'm xcomey, xtinggi, xbaik, tapi ak diciptakan untuk menyempurnakan seseorang Hadoww~.. Ak hamba allah di muka bumi ni. Ak menaip bukan tuk glemer tp ak cume takut ak alzheimer ble da tua. So ble ak bce blik cter2 dlm ni. ak akn percye bahawa hidup ak da cukup indah.. :') slmt berkenalan..

Saturday 23 June 2012

Asam Masin Kehidupan~

Assalamualaikum ^_^..
~memberi salam itu hukumnya sunat, tp mnjwab salam hukumnya wajib..
huk3.. xpaham2 lagi ke..-_-''.. sila la jwb ye para pembaca yg dirahmati allah sekalian :) .. terduduk nya saya disini bukanlah untuk mnunjukkan kekayaan saya kerana mnpunyai kerusi.. oh! tidak sama sekali.. saya hanya la ingin brckp tntg topik kali ni.. ahaks~ XD opss.. terlebih suda.. ok!! dah.. cukup!! mase ni kite harus serius!! tiba2.. guruh sabung mnyabung.. cicak2 yg bermain kejar2 suda mnyepikn diri.. tikus2 berdecit tidak lagi berbunyi.. ayam2 yg td berlari2 sesat masuk kandang kerana terkejut.. ok.. melainkan bunyi kipas angin dan suara azam ingin mengupdate blog ku ini yg tidak berseri lg. mari kita tmbah seri nak? *letak bunga2* aww,, kelas lg u.. eh! balik ke topik kte..-.-'' 


******************

kaya or miskin?? hemm.. kaya? mesti memiliki sebuah banglo sekurg2.. ada BMW.. Mercedes.. pkai barang kemas yg mahal baru ditempah from Habib jewel? sewel? Oh! Miskin plak? xde duit harta sume.. ok.. la.. saya terpaksa mengaku bahawa saya seorg yg tidak berharta.. :'( *cry* saya berumur 19 thun pada thun 2012 ini.. saya tidak mempunyai wang kerana saya tidak bekerja.. apatah lagi sebuah rumah dan kereta.. suma itu hanyalah mimpi indah bagi seseorg seperti saya.. jangan mnangis wahai pembaca yg dirahmati allah sekalian.. uhuk2..  





********************


Saya masih hidup dibawah kepompong keluarga yg lebih umum ialah mak abah adek sume la.. :D thanks allah.. i have my family.. dorg yg mnyara saya.. haha.. even bnde2 kecik pn masih bergantung dgn dorg lagi.saya bukan manja la!! cuma nk berrrmanja saja.. keh2.. lgpun saya ni anak sulong drpd 3 org adik beradik.. umur 2thun da ade adek. OhMyGucci! bygla perasaan ku masa tu!! xde perasaan pn sbnrnye.. ble makin membesar baru paham.. ada perasaan mnyampah ckit dkat adik.. haha.. perkara biasa kot adik beradik... jgn nk tipu la kamu xpnh ade perasaan macam tu kn.. hehe.. mse kecik.. slalu gaduh ni.. rebut makanan la mainan la.. baju pn boleh rebut.. haiya.. nak2 kn.. kalau adek kite wt salah.. kita yg kena kn? ada part gaduh2 padahal die yg  cari gado.. then die nanges sndri.. saya pn xtau kenapa.. then kena marah lagi.. haiya..=.=''
sbb tu masa kecik saya nakal.. haha.. :P ksian parents ku.. huu~ mnx maaf ye emak abah.. :D I LOVE YOU.. :)


*********************

     Masa umur ku 7tahun.. saya dapat adik baru~ ehem.. mase tu hepiiii giler.. ingat nk buat kwn la kn.. sbb adik no2 saya ni laga angin.. mcm slalu nk gado la.. haish! mse adik bongsu tu lam perut.. mak cakap baby tu tendang2 perut.. saya rasa teruja giler.. wahh!! adek ade kaki la dalam tu.. sungguh batak~ masa tu la susu2 yang slalu saya mnum memberi kesan (anlene, dutch lady,etc..) kerana buat saya berfikir apabila sel2 otak berhubung.. eh.. lols~ sng cter saya mula banyak tanya kt mak..
 mcm mana adek duk lam tu mak..?
 knapa adik tendang2.. 
adik nanges ke mak..?
 adik keluar ikut mana mak.?.
 bila hari raya ada anak bulan kn pstu mana mak bulan?..
 nenek bulan kt mne mak..?. 
oh.. sgt bnyak soalan yg bijaksana diutarakn oleh saya kpada emakku yg trcinta.. sabar jela~ saya lahir kat Negeri Sembilan.. :( adik2 ku smakin besar.. besarrrr.. haha.. seronok sbnrnye ade adik beradik kn.. suka gado2.. tp ble salah sorg dari kami xde.. pergi memana ke.. rindu rinduan suda kn..haha.. yg tu tipu.. sbnrnye rindu nk gado.. xtau nk gado ngn sapa kn... setuju x.. haha.. :P pape pun dalam hidup ini kita jgnla saling berdendam.. kerana suatu hari nanti kte saling memerlukan.. bersyukur la dgn apa yg ada.. macam org yg xde adik beradik tu. mesti bosan kn hidup sorg2.. saya paham perasaan anda... :( kpd adikku yg tgh baca ni.. tolong jgn perasan!! ahahaha.. :P


gambar ni xde kaitan yg hidup mahupun yg sudah tiada.


ok la.. skrg masa dinner ok.. lapar suda.. so.. nak xnak.. kene hentikan sekarang! now! kalau x.. makin melalut.. hemm.. spnjg ape yg saya coretkn.. bukan bermaksud utk mengata sapa2.. kepada sesiapa yg terasa.. mohon terasa.. :P ngeh2.. 

take care peeps~ 


No comments:

Post a Comment